INITIATIVECarlsberg
Kampagnens formål
Vi bruger 1664 Blancs partnerskab med Copenhagen Fashion Week til dels at bygge brand image og kendskab, dels til at lancere den nye alkoholfrie variant i den perfekte setting for vores målgruppe med fokus på trends, nyheder og coolness. At drikke alkoholfri er nemlig det nye sort, og Fashion Week er det perfekte sted at vise det. Alkoholfri handler nemlig ikke længere om at være gravid, skulle køre bil eller ændre fravalg; Det er et aktivt valg om at være 100 pct. på og 100 pct. sig selv. Med 1664 Blancs design og fashionable look, viser vi, at man med god stil stadig er cool og sjov – uden alkohol – og man sågar kan holde til shows, dinner parties og efterfester en hel uge i streg.
Mediestrategien er bygget op om to steps: først en fortsættelse af Tastemakers-platformen, hvor vi introducerer 2 nye Tastemakers, nemlig de danske designhuse: Soulland og Baum und Pferdgarten. Dernæst en glidende overgang til fokus på den nye alkoholfri variant via 100 pct. statements under Fashion week.
Resultater
Vi formår at levere resultater langt over hvad 1664 havde turde håbe på. Kendskabet til brandet er øget med hele 17%, sammenlignet med tal fra kort før og efter kampagnen, og vi ser en stigning i præference på hele 25%! De stærke resultater havde også kæmpe impact på salget, der lå i Index 245 i perioden sammenlignet med samme periode sidste år.